ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTAMI MIESZKANIOWYMI
Zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi obejmuje zarządzanie zarówno zlecone (administrowanie), jak również powierzone (w myśl art. 18 ust. 1 Ustawy o własności lokali, który mówi o ustanowieniu zarządu w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego).
W ramach usług zarządzania Wspólnotami Mieszkaniowymi oferujemy następujące działania:
-
Obsługa w przypadku powstania nowej Wspólnoty Mieszkaniowej:
-
przygotowanie pierwszego zebrania Właścicieli (dysponujemy reprezentacyjnym, odpowiednio wyposażonym biurem);
-
opracowanie i przygotowanie uchwał, protokołów, projektów planów gospodarczych zarządzania nieruchomością;
-
złożenie wniosku w Głównym Urzędzie Statystycznym o nadanie numeru REGON,
-
zgłoszenie Wspólnoty Mieszkaniowej w Urzędzie Skarbowym w celu nadania numeru NIP;
-
otworzenie rachunku bankowego dla potrzeb Wspólnoty Mieszkaniowej;
-
przygotowanie ofert dotyczących ubezpieczenia nieruchomości;
-
złożenie wniosków o zawarcie umów na dostawę i odbiór mediów;
-
inne działania przedstawione w poniższych punktach;
-
-
Obsługa w przypadku przejęcia Wspólnoty Mieszkaniowej od poprzedniego administratora:
-
weryfikacja kompletności przekazanej dokumentacji zgodnie z protokołem zdawczo-odbiorczym;
-
przejęcie spraw rozpoczętych przez poprzedniego zarządcę, a nie zakończonych na dzień przejęcia nieruchomości;
-
inne działania przedstawione w poniższych punktach;
-
-
Techniczno-konserwatorski serwis nieruchomości:
-
prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego (w tym dokonywanie w niej systematycznych wpisów dotyczących posiadanej dokumentacji technicznej nieruchomości oraz synchronizacyjne gromadzenie i przechowywanie tejże dokumentacji) zgodnie z wytycznymi Prawa Budowlanego;
-
przeprowadzanie (wymaganych Prawem Budowlanym) okresowych kontroli technicznych nieruchomości i urządzeń będących jej oprzyrządowaniem, poprzez zlecanie ich jednostkom specjalistycznym (mistrzom kominiarskim, gazownikom, elektrykom z odpowiednimi kwalifikacjami);
-
zapewnienie dla nieruchomości dostawy i odbioru mediów, w tym energii elektrycznej, wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci, poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów;
-
wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych poprzez zbieranie ofert i wyłanianie wykonawcy wspólnie z właścicielem nieruchomości;
-
zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
-
usuwanie awarii i ich skutków, poprzez nadzór nad realizacją w tym zakresie umów;
-
nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje;
-
odbiór prac i egzekwowanie od wykonawców gwarancji wykonanych robót;
-
przygotowywanie planów remontowych;
-
wizytacje nieruchomości minimum raz w tygodniu;
-
-
Usługa administrowania nieruchomością:
-
uzgodnienie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
-
prowadzenie spisów: lokali, właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości oraz ich bieżąca aktualizacja;
-
organizowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (dysponujemy reprezentacyjnym, odpowiednio wyposażonym biurem), w tym przygotowanie uchwał, protokołów,
-
zapewnienie wglądu do dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu oględzin;
-
zapewnienie dostaw usług komunalnych poprzez zawieranie, renegocjowanie lub rozwiązywanie umów z dostawcami wody, ciepła, gazu, prądu;
-
składanie stosownych deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi do Urzędu Miasta, w tym bieżąca ich aktualizacja;
-
dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach i budynkach;
-
wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń na wniosek Właścicieli lokali;
-
ubezpieczanie nieruchomości (od ognia i innych żywiołów oraz od odpowiedzialności cywilnej) poprzez prowadzenie negocjacji oraz zawieranie umów w imieniu Właściciela;
-
reprezentacja Właściciela przed organami administracji państwowej (w tym Urzędem Miasta, Urzędem Skarbowym, sądami);
-
poszukiwanie możliwości pozyskania dodatkowych przychodów z nieruchomości (np. poprzez wykorzystywanie ścian budynków czy ogrodzeń na umieszczanie reklam);
-
-
Rachunkowość Wspólnoty Mieszkaniowej:
-
prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów nieruchomości;
-
utworzenie planów gospodarczych zgodnych z wytycznymi Wspólnoty oraz konsekwentne ich realizowanie i rozliczanie;
-
opracowywanie naliczeń zgodnych z podjętymi uchwałami;
-
sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
-
rozliczanie z Właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego;
-
rozliczanie z dostawcami mediów;
-
pobieranie, weryfikacja i windykacja należności od Właścicieli lokali (w tym przygotowywanie wezwań do zapłaty, windykacja przedsądowa);
-
przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń Właścicielom lokali;
-
wykonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy;
-
-
Utrzymania należytego stanu sanitarno-porządkowego nieruchomości:
-
Utrzymanie porządku w budynku (mycie powierzchni wspólnych, okien, drzwi wejściowych, sprzątanie pomieszczeń śmietnikowych), ciągów pieszych (zamiatanie i posypywanie piaskiem w okresie zimowym), pielęgnacja terenów zielonych, poprzez nadzór nad realizacją zawartej w tym zakresie umowy;
-
Zakres naszych usług dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.