ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTAMI MIESZKANIOWYMI

Zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi obejmuje zarządzanie zarówno zlecone (administrowanie), jak również powierzone (w myśl art. 18 ust. 1 Ustawy o własności lokali, który mówi o ustanowieniu zarządu w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego).

W ramach usług zarządzania Wspólnotami Mieszkaniowymi oferujemy następujące działania:

  1. Obsługa w przypadku powstania nowej Wspólnoty Mieszkaniowej:

    • przygotowanie pierwszego zebrania Właścicieli (dysponujemy reprezentacyjnym, odpowiednio wyposażonym biurem);

    • opracowanie i przygotowanie uchwał, protokołów, projektów planów gospodarczych zarządzania nieruchomością;

    • złożenie wniosku w Głównym Urzędzie Statystycznym o nadanie numeru REGON,

    • zgłoszenie Wspólnoty Mieszkaniowej w Urzędzie Skarbowym w celu nadania numeru NIP;

    • otworzenie rachunku bankowego dla potrzeb Wspólnoty Mieszkaniowej;

    • przygotowanie ofert dotyczących ubezpieczenia nieruchomości;

    • złożenie wniosków o zawarcie umów na dostawę i odbiór mediów;

    • inne działania przedstawione w poniższych punktach;

  1. Obsługa w przypadku przejęcia Wspólnoty Mieszkaniowej od poprzedniego administratora:

    • weryfikacja kompletności przekazanej dokumentacji zgodnie z protokołem zdawczo-odbiorczym;

    • przejęcie spraw rozpoczętych przez poprzedniego zarządcę, a nie zakończonych na dzień przejęcia nieruchomości;

    • inne działania przedstawione w poniższych punktach;

  1. Techniczno-konserwatorski serwis nieruchomości:

    • prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego (w tym dokonywanie w niej systematycznych wpisów dotyczących posiadanej dokumentacji technicznej nieruchomości oraz synchronizacyjne gromadzenie i przechowywanie tejże dokumentacji) zgodnie z wytycznymi Prawa Budowlanego;

    • przeprowadzanie (wymaganych Prawem Budowlanym) okresowych kontroli technicznych nieruchomości i urządzeń będących jej oprzyrządowaniem, poprzez zlecanie ich jednostkom specjalistycznym (mistrzom kominiarskim, gazownikom, elektrykom z odpowiednimi kwalifikacjami);

    • zapewnienie dla nieruchomości dostawy i odbioru mediów, w tym energii elektrycznej, wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci, poprzez nadzór nad realizacją zawartych w tym zakresie umów;

    • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych poprzez zbieranie ofert i wyłanianie wykonawcy wspólnie z właścicielem nieruchomości;

    • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;

    • usuwanie awarii i ich skutków, poprzez nadzór nad realizacją w tym zakresie umów;

    • nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje;

    • odbiór prac i egzekwowanie od wykonawców gwarancji wykonanych robót;

    • przygotowywanie planów remontowych;

    • wizytacje nieruchomości minimum raz w tygodniu;

  1. Usługa administrowania nieruchomością:

    • uzgodnienie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;

    • prowadzenie spisów: lokali, właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości oraz ich bieżąca aktualizacja;

    • organizowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej (dysponujemy reprezentacyjnym, odpowiednio wyposażonym biurem), w tym przygotowanie uchwał, protokołów,

    • zapewnienie wglądu do dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu oględzin;

    • zapewnienie dostaw usług komunalnych poprzez zawieranie, renegocjowanie lub rozwiązywanie umów z dostawcami wody, ciepła, gazu, prądu;

    • składanie stosownych deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi do Urzędu Miasta, w tym bieżąca ich aktualizacja;

    • dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach i budynkach;

    • wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń na wniosek Właścicieli lokali;

    • ubezpieczanie nieruchomości (od ognia i innych żywiołów oraz od odpowiedzialności cywilnej) poprzez prowadzenie negocjacji oraz zawieranie umów w imieniu Właściciela;

    • reprezentacja Właściciela przed organami administracji państwowej (w tym Urzędem Miasta, Urzędem Skarbowym, sądami);

    • poszukiwanie możliwości pozyskania dodatkowych przychodów z nieruchomości (np. poprzez wykorzystywanie ścian budynków czy ogrodzeń na umieszczanie reklam);

  1. Rachunkowość Wspólnoty Mieszkaniowej:

    • prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów nieruchomości;

    • utworzenie planów gospodarczych zgodnych z wytycznymi Wspólnoty oraz konsekwentne ich realizowanie i rozliczanie;

    • opracowywanie naliczeń zgodnych z podjętymi uchwałami;

    • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;

    • rozliczanie z Właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego;

    • rozliczanie z dostawcami mediów;

    • pobieranie, weryfikacja i windykacja należności od Właścicieli lokali (w tym przygotowywanie wezwań do zapłaty, windykacja przedsądowa);

    • przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń Właścicielom lokali;

    • wykonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy;

  1. Utrzymania należytego stanu sanitarno-porządkowego nieruchomości:

    • Utrzymanie porządku w budynku (mycie powierzchni wspólnych, okien, drzwi wejściowych, sprzątanie pomieszczeń śmietnikowych), ciągów pieszych (zamiatanie i posypywanie piaskiem w okresie zimowym), pielęgnacja terenów zielonych, poprzez nadzór nad realizacją zawartej w tym zakresie umowy;

Zakres naszych usług dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Jesteśmy tu, aby Ci pomóc!

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!